CzechEnglishGermanHungarianLatvianPolishSlovakUkrainian
Ultrainnova - Konstrukcje stalowe - projektowanie, budowa - płyta warstwowa



MARKA

REALIZACJE

REFERENCJE

AKTUALNOŚCI

KONTAKT

Meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych

gru 1, 2023 | Blog

Meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych | Ultramodula

Meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych

Współczesne przestrzenie biurowe nie ograniczają się już jedynie do tradycyjnych budynków; biura kontenerowe stanowią nowatorskie podejście do elastycznej organizacji przestrzeni pracy. A ze względu na swoją specyficzną konstrukcję, stanowią one wyjątkowe wyzwanie dla projektantów wnętrz. W tym kontekście, kompleksowe, a zarazem pragmatyczne podejście do aranżacji wnętrza nabiera kluczowego znaczenia. Rola mebli w zakresie funkcjonalnej organizacji przestrzeni, a także zapewnienia ergonomicznego środowiska pracy, jest nie do przecenienia i nie może być pomijana w procesie projektowania.

Specyfika biura kontenerowego

Budynki kontenerowe jako biura wykazują pewne cechy odmienne niż tradycyjne obiekty. Różnice w stosunku do klasycznych biur obejmują zarówno aspekty architektoniczne, jak i ergonomiczne, co sprawia, że projektowanie musi być dostosowane do specyfiki kontenera. Pod względem architektonicznym, biura kontenerowe charakteryzują się niezwykle prostą formą. Ograniczone przestrzenie wymagają bardzo skrupulatnego rozplanowania mebli oraz efektywnego wykorzystania każdego dostępnego metra kwadratowego. Projektanci muszą uwzględnić niewielki wymiary kontenerów oraz nieco ograniczone możliwości podziału przestrzeni, wynikające z umiejscowienia okien oraz drzwi. Stanowi to pewnego rodzaju wyzwanie, zwłaszcza w kontekście ergonomicznego ustawienia stanowisk pracy i wydzielania wszystkich niezbędnych w każdym biurze stref, tj. miejsca pracy cichej, strefy spotkań, czy zaplecze socjalne.

Ważną różnicę stanowią nie tylko wymiary pojedynczego modułu, ale także jego konstrukcja. Materiały wykorzystywane do produkcji kontenerów, takie jak na przykład stal, mają znaczący wpływ na między innymi na akustykę wnętrza, co z kolei oddziałuje na komfort pracy w biurze. Analiza tych aspektów jest niezwykle istotna, aby stworzyć biuro kontenerowe sprzyjające produktywności i dobremu samopoczuciu pracowników. Optymalne rozwiązania projektowe powinny uwzględniać między innymi zastosowanie odpowiednich materiałów dźwiękochłonnych, także w meblach.

Różne strefy, różne potrzeby

W projektowaniu przestrzeni biurowych, niezależnie od tego, czy są one ulokowane w kontenerach, czy w tradycyjnych budynkach kluczowym elementem dla funkcjonalności jest podział na strefy dedykowane różnym działaniom. Ze względu na nieco ograniczoną przestrzeń w biurach kontenerowych ten podział oraz odpowiednie wyposażenie każdej strefy w meble jest nieco trudniejsze – często bowiem poszczególne przestrzenie funkcjonalne się przenikają bądź blisko łączą. A każda ze stref wymaga innych rozwiązań w zakresie mebli i wyposażenia.

Przestrzeń pracy cichej

W strefie dedykowanej pracy w skupieniu niezwykle ważne są wygodne i ergonomiczne meble, aby nie były one dystraktorami dla pracowników. Dobrym rozwiązaniem są biurka z regulacją wysokości umożliwiające pracę zarówno w pozycji siedzącej, jak i stojącej. Ta opcja nie tylko zapewnia najwyższy komfort, ale też wspiera zdrowie użytkowników – pozycja siedząca jest bowiem najbardziej obciążającą dla kręgosłupa i długotrwałe siedzenie wpływa bardzo negatywnie na postawę, a także wywołuje bóle pleców. Biurka warto uzupełnić panelami dźwiękochłonnymi, które poprawiają wyciszenie całej przestrzeni, równocześnie tworząc zamkniętą wizualnie strefę dla indywidualnego pracownika.

Nowatorskim, funkcjonalnym rozwiązaniem idealnie wpasowującym się w niewielką przestrzeń biur kontenerowych są tzw. fotele akustyczne. Są to tak naprawdę kompaktowe stanowiska pracy obudowane tapicerowanymi ściankami z minimum trzech stron. Takie boksy wyposażone są w blat roboczy, wygodne siedzisko, a także zintegrowane oświetlenie oraz gniazdka elektryczne. Taka propozycja jest idealna do biur kontenerowych, w których strefy pracy cichej są wykorzystywane tylko przez pewną część czasu, gdzie codzienne obowiązki nie wymagają wielu godzin pracy w skupieniu. Mogą być też dobry dodatkiem do otwartej przestrzeni biurowej, służąc jako miejsce do dłuższych rozmów telefonicznych bez rozpraszania współpracowników.

Meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych | Ultramodula

Kontenery biurowe

Miejsca pracy wspólnej

Niewielkie pokoje do pracy kreatywnej, czy przestrzeń typu open-space, w której zespoły mogą się stale komunikować to najczęściej spotykane strefy pracy zespołowej. W takich miejscach liczą się rozwiązania, które wspierają i ułatwiają współpracę i interakcję pomiędzy pracownikami. Na tzw. “open-space-ach” doskonale sprawdzają się biurka typu workbench, czyli wielostanowiskowe układy połączonych ze sobą biurek, które nie tylko pozwalają zmieścić więcej stanowisk pracy na mniejszej przestrzeni, ale też sprzyjają swobodnym dyskusjom. Osoby pracujące przy jednym wspólnym biurku mogą szybko i sprawnie się komunikować, konsultować w razie potrzeby, właściwe bez konieczności wstawania z krzesła.

Wybór krzeseł też ma znaczenie – najlepiej postawić na ergonomiczne fotele biurowe o lekkiej konstrukcji, oczywiście na kółkach, bo ułatwia to pracownikom przemieszczanie się do “sąsiada” siedzącego przy biurku obok. Warto wybierać modele z szeroką możliwością regulacji, mechanizmami wspierającymi dynamiczne siedzenie, a także wyposażone w zagłówek, co ma duże znaczenie dla zdrowia kręgosłupa.

Zupełnie inne siedziska będą przydatne w pokojach do pracy kreatywnej – tu świetnie sprawdzą się miękkie pufy (choć zajmują one sporo cennego miejsca). Rzadziej spotykanym rozwiązaniem, ale ciekawszym i bardziej dopasowanym do wymagań biur kontenerowych są… specjalne piłki do siedzenia, które mogą nie tylko służyć jako siedziska w miejscach spotkań, ale też jako “krzesło” tymczasowe przy biurku, gdy współpracownicy potrzebują coś między sobą skonsultować.

Ważnym wyposażeniem miejsc pracy wspólnej są też tablice zmazywalne (najlepiej mobilne). Ręczne pisanie uwalnia kreatywność i wspiera procesy twórcze, a ponadto notowanie i rysowanie koncepcji w czasie rzeczywistym sprzyja efektywnej komunikacji w grupie.

Strefy socjalne

Zgodnie z literą prawa pracodawca jest zobowiązany zapewnić pracownikom odpowiednie warunki wykonywania pracy między innymi przez wydzielenie zaplecza socjalnego. Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, za zaplecze socjalne uważa się takie pomieszczenia jak na przykład jadalnie. Jednak warto pamiętać, że strefy socjalne odgrywają też istotną rolę w kreowaniu pozytywnej atmosfery, wspierając relaks i integrację pracowników. Wybór mebli do zaplecza socjalnego ma kluczowe znaczenie w tworzeniu przestrzeni komfortowej i faktycznie sprzyjającej wypoczynkowi.

Z pewnością najważniejszym elementem wspólnych przestrzeni socjalnych w każdym biurze kontenerowym jest kuchnia. W tym miejscu meble powinny przede wszystkim być wygodne i funkcjonalne. Ergonomiczne stoły i krzesła w strefie jadalnej umożliwiają pracownikom wygodne spożywanie posiłków, a odpowiednio zaprojektowane szafki zapewnią miejsce do przechowywania niezbędnego wyposażenia. Wybierając meble, warto zwrócić uwagę na materiały łatwe do utrzymania w czystości, co ułatwi utrzymanie porządku w strefie spożywania posiłków.

Choć, jak wiadomo, w kontenerach liczy się każdy metr miejsca, warto w planowaniu funkcjonalnym uwzględnić nawet niewielki kącik do wypoczynku z miękkimi, tapicerowanymi meblami, które zachęcają do chwili relaksu. Korzystając z wygodnych sof, czy foteli, pracownicy mogą naładować baterie, zregenerować się i wrócić do obowiązków z nową energią.

Sale konferencyjne i szkoleniowe

Jeżeli firma decydująca się na biuro zbudowane z wykorzystaniem kontenerów potrzebuje w swojej działalności sal szkoleniowych bądź konferencyjnych, może z łatwością wydzielić je w oddzielnym module. Aby było to miejsce komfortowe, ważne jest dobranie odpowiedniego wyposażenia: od mebli, przez rozwiązania techniczne aż po drobne, ale niezbędne akcesoria. Kluczowym elementem jest wybór odpowiednich mebli, które w dużym stopniu wpływają na wygodę użytkowników. O czym należy pamiętać?

  1. Krzesła: wybierając je, nie można zapominać, że komfort użytkowników jest priorytetem. Optymalnym rozwiązaniem są modele wyposażone w regulowane podłokietniki, ergonomicznie wyprofilowane oparcia i siedziska. Dodatkowo przydatna jest możliwość sztaplowania (składowania jednego krzesła na drugim), co ułatwia przechowywanie i organizację przestrzeni.
  2. Stoły konferencyjne. Przy wyborze tego elementu istotne jest uwzględnienie zarówno ich rozmiaru, jak i kształtu, aby zapewnić odpowiednią przestrzeń dla wszystkich uczestników. Warto, aby stoły były wyposażone w gniazdka elektryczne, a także inne porty niezbędne w nowoczesnej pracy.
  3. Szafy do przechowywania materiałów szkoleniowych, zapewniają porządek i łatwy dostęp do niezbędnych dokumentów czy narzędzi.

W salach konferencyjnych konieczne są również rozwiązania technologiczne, takie jak projektory oraz systemy do wideokonferencji. Przydadzą się też tradycyjne opcje, czyli flipcharty i tablice zmazywalne.

Meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych

Meble i wyposażenie biur kontenerowych

Efektywne i efektowne: meble i wyposażenie idealne do biur kontenerowych

Wnętrza biur kontenerowych mogą być równie efektywne i estetyczne jak tradycyjne biura, o ile właściwie się je zaprojektuje i urządzi. Wybierając meble i wyposażenie, które uwzględniają unikalne wyzwania tej formy architektury, można stworzyć przestrzeń, która sprzyja produktywności, komfortowi i kreatywności. Priorytetem jest oczywiście funkcjonalność, ergonomia oraz wygoda pracowników – warto jednak zwracać uwagę również na design wybieranych rozwiązań. Estetyka wnętrza ma bowiem wpływ na motywację pracowników. Współczesne badania nad psychologią środowiska pracy potwierdzają, że odpowiednio zaprojektowane i estetycznie urządzone biura mogą istotnie wpływać na codzienną efektywność pracy oraz ich ogólne zadowolenie zespołu.

Ostatnie wpisy